June 08, 2008

Dan 7: Danakyu - Chame

or
Še en dan, ki je bil čisto na izi... spet smo končali turo tam nekje on 15tih. S tem da smo imeli kar nekaj daljših postankov. Pač sedaj ko smo tko visoko smo morali že počasi pazit, da se ne dvignemo preveč. Ti postanki, dajo celemo treku nekakšno ležernost... prav pašejo. No edini problem je ta, da se potem ohladim in je spet muka, dokler se mišice ne ogrejejo.



















































Kljub temu, da je bil spet vroč dan, je bilo ta dan veliko bolj znosno. Hoja je skoraj ves čas po gozdu in v senci. Na začetku, dneva je bila še prisotna sopara in meglice... a ko smo se le dvignili za kakšnih 300 višinskih metrov je bilo veliko bolje. Tako, da so se danes že videle gore, 4, 5, 6 in 7 tisočaki. OK sej smo jih videli že prej... vendar je bilo takrat samo 5 minut zjutraj in 5 minut zvečer... danes so bili pa cel dan pogledi na te vrhove. Prav impresivni so. Ko jih vidiš tako od blizu se vprašaš, kako zlomka je kdo sploh sposoben osvojit en tak vrh... vse je navpično in gromozansko!!! Ko sem pogledal na vrh Annapurna II, bi si skoraj vrat zlomu, tko sem se mogu nagnit nazaj :) :)

































Ker pač med hojo nimaš ravno veliko za počet (razen pač, da premikaš noge) sem se odločil, da se naučim malo nepalskega jezika. Žal mi je le to, da nisem s tem začel že prej. Naučil sem se naročat osnovne zadeve, kako se reče pač hvala in prosim... za nameček pa sem se želel naučit še številke. No do deset sem se jih že naučil... potem pa sem mislil, da bom drug dan nadaljeval... pa sem se zmotil... od nič pa do 100 imajo vse številke popolnoma svoje ime... ne zlagajo jih kot mi. na primer ena-in-dvajset, dva-in-dvajset.... popolnoma vsaka številka ima svoje ime, ki ni v nikakršni povezavi z imeni drugih številk. No tako sem s številkami, kaj hitro obupal... razen 25, 50 in 100 sem se še naučil :).

Ta dan smo prišli na področje modrih ovac in snežnih leopardov. Ovce smo videli, leopardov pa ni mogoče... no v teoriji se jih že da najdit.... ampak da bi ga pa kdo od turistol videl, to p ne. Naleteli smo tudi na procesijo, ki je otvorila sezono lova (OK, sezono nabiranja), ene zanimive zadevice... Nepalci pravijo, da je pol žival pol rastlina. V resnici gre za gosenico, na katero padejo spore zajedalske gobe. In iz glave gosenice požene goba, ki ima v tradicionalni kitajski medicini čudežno zdravilno moč (pač kot vse redke zadeve). Trik pri teh gosenicah je to, da živijo nad višino 4000m. Tako, da mora veliko število Nepalcev iz nižin, priromat na to višino. Te gobe so dober biznis. Full se da z njimi zaslužit.

Kot zanimivost moram povedat še to, da sem tudi ta dan naletel na sestanek vaške skupnosti... zanimivo jih je opazovat ko sestankujejo tako na prostem... seveda jih je več kot 90% moških. Druga zanimivost pa je ta, da imajo tajming po vaseh. S tem mislim, na to, da cela vas dela takrat bolj ali manj isto stvar... ali vse ženske perejo takrat perilo (seveda na kamnih sredi ulice), ali pa so vsi na njivah (no otroci in ženske).... moški so sicer prisotni povsod, vendar samo kot nadzorniki... tudi, ko se popravlja cesta :).

0 comments: