October 30, 2007

Zenit - E

or
Kje naj začnem? Hmm... morda je najbolje, da povem, da ga bom še z veseljem uporabljal. Tale zverinica iz Rezije je stara 33 let, uporabljena pa ni bila najmanj od 15 do 20 let. Po vsem tem času sem jo zbudil in ji vložil film. Kaj si je le mislila? Ali je bila tečna ko sem jo prebudil iz spanca ali pa se je razveselila, da bo spet lahko delala? Kdo ve... Ta test je bil namen ugotoviti ali še Zenit zna delati oziroma ali sem ga jaz sposoben obvladati. Hvala bogu da sem ravno tolko star, da sem vedu, da mi ni treba oskat ON/OFF gumba :). Ker je bilo vreme malce mračno te dni in sem vedel, da bom tako in tako fotkal v sobi, ki ob takem vremenu ni najbolj svetla pa tudi luč ni ravno "žareča", sem se odločil kupiti film, ki bo malce hitrejši (400-tka). Poleg tega sem pa tako in tako "navdušenec" nad zrnavostjo slike. Najbolj me je pri vsem tem zanimalo ali vgrajeni svetlomer dela. Bil je nekam čudno nisko na skali. No in domov prinesem film... glej ga zlomka... sonce je včeraj prav nažigalo v mojo sobo in bilo je svetlo kot malokdaj... tedaj se je pa tudi kazalček začel malce bolj premikati... celo tako močno, da določenih motivov nisem mogu snemat z zaslonko na 2... Na koncu (danes ko sem pogledal fotke) se je izkazalo, da svetlomer dela. Juuuhejjj...

Iz zgoraj povedanega sledi, da bom še kar nekaj fotkal s tem Zenitom. Kaj pa sem se naučil? Da je razlika v ceni razvijanja barvnega filma in ČB filma definitivno v korist barvnemu :). Za barvnega stane 1.8 evra, za ČB pa malenkost manj kot 10 evrov. Sedaj bom razmislil, če ne bom konverzije raje delal kar sam na PCu.

Drugo kar sem opazo je to, da dobim na sliki več kot pa vidim v kukalo. Hmmm... po pravici ne vem zakaj ampak jaz sem zmeru mislu, da je obratno... tako, da bom vsaj te fotke mogu malce obrezat... pa to tko in tko delam zmeraj... tako, da ne bo razlike.

Tretje sem se naučil, da mi "omogoča naredit" zelo plitko globino... moj kompakc dela to samo v makro načinu :).

Moti me le to, da ta zadevica nima pasčka... tko me je kar malo strah, da mi nebi padel iz rok, sploh ko sem se za fotko stegoval čez okno pod nekim čudnim kotom.

Ugotovil sem tudi, da je malce bolje, če v primeru, da ne morem popolnoma natančno nastaviti časa osvetlitve raje zadevo malenkost podosvetlim, kot pa preosvetlim.

Spodnje fotke so obrezane, odvzeti pa sem jim moral ščepec svetlosti. Nekatere sem tudi pošarpal... zakaj šarpanje... nimam pojma... sem pač navajen v PSu to delat :)

Lakota je...

f = 2
t = 1/125s

















Proti svetlobi...

f = 5,6
t = 1/500s












Bokeh

f = 2
t = 1/125s










Vem, da bi blo bolje če bi bil kozarc vsaj malo poln... samo se mi res ni dalo pit zadeve :)

f = 2
t = 1/250s












Pogled skozi kozarc...

f = 2
t = 1/250s
















Čiliji, ki so umrli že pred več kot letom :)

f = 4
t = 1/500s










De se malo ohladim...

f = 2
t = 1/125s









Brez posebnega razloga...

f =2
t = 1/125s










ker zgleda kot da bi se tla vrtela :)... pa res nisem pil :)

f = 2
t = 1/125s







Pa še kako ga uporabljam...

f = 2
t = 1/125










No tukaj so res prikazane večinoma fotke z popolnoma odprto zaslonko, ampak to me je najbolj veselilo:). Čeprav so tudi tiste s f16 kr dobro izpadle...

0 comments: